Kdy nám pohyb nesvědčí

Lékaři nám s určitostí řeknou, že cvičení a pohyb je pro tělo naprosto nezbytné a prospěšné. Jsou ale chvíle, kdy pro naše tělo není tělesný pohyb zrovna to pravé ořechové. Něco nás začne bolet, jsme unavení, necítíme se prostě dobře. Pak bychom měli dát na to, co nám tělo říká. I když jsme zvyklí pravidelně cvičit, musíme se pohybu na nějakou dobu vzdát a poslechnout rady odborníků.
aktivní sportování
Některé situace, kdy zůstat v klidu
Horečka:
 Pokud s vámi lomcuje horečka, pak to znamená, že tělo bojuje s infekcí nebo jinou škodlivinou v těle. Pak zůstaňte doma, odpočívejte a rozhodně si odpusťte fyzickou aktivitu. Ta by mohla v této situaci zdravotní problém zhoršit. Horečka tělo sama o sobě vyčerpává a bere mu sílu. Pokud by měl organismus i přesto vydávat energii na cvičení, byla by to pro něho velká a nevhodná zátěž.
dřina v posilovně
Těhotenství či stav po porodu:
Každý lékař nám řekne, že očekávání děťátka není důvod, abychom se nevěnovali pohybu. Je jen třeba dodržet určitá specifika. V prvních třech měsících bychom se měli šetřit , stejně tak i v posledním období před porodem. Situace je značně individuální. Některá žena se cítí dobře celé těhotenství, jiná ho proleží. Fyzickou zátěž je třeba proto vždy prodiskutovat se svým gynekologem a poradit se. Po porodu se doporučuje, aby žena zůstala v klidu alespoň 12 týdnů a začínala s cvičením velmi pozvolna a naslouchala svému tělu. To si samo řekne, co mu prospívá nebo naopak, nedělá dobře.

Bolest zad, kloubů nebo stav po úrazu
Jste namožení, přetažení nebo jste si přivodily nějaký úraz? Dopřejte si pár dnů klidu, teprve pak pomalu začněte zase s cvičením. Vyhněte se všemu, co vám způsobuje bolest. Pokud máte akutní trauma kloubu nebo kosti, navštivte lékaře a dle jeho rad se později věnujte léčebné rehabilitaci pod vedením lékaře.

Jste přetažení?
Když dojde k přetažení organismu a svaly a klouby jsou přetížené, pak neplatí názor, že vše opět rozcvičíme. Tělo a hlavně pohybová soustava potřebují odpočinek. Nikdy bychom neměli zatěžovat stejnou svalovou skupinu dva dny po sobě, protože se nestačí dostatečně zregenerovat. Vkládejme mezi tréninky saunu, masáže a relaxační cvičení.